Norsk English

Verkstedspriser

Timepris verksted kr.   880,-

Effektmåling, priser dynorom

Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, måling av avgasser, ladetrykk, mottrykk og ellers alt LOG utstyr, arb inntil 1 time kr. 2.000,-
Time 2, 3, 4, osv. kr. 1.000,-
Ekstra pris dokumentasjon godkjenning, går mer tid på papirarbeid, da kurvenr og utskrifter skal inneholde mer data. Kurver hjuleffekt vs motoreffekt (manuell gir), ukorr effekt vs DIN korr effekt.
Også inklusive tid tlf samtaler fra trafikkstasjonen ved spørsmål om testen.  
kr.    500,-
Effektmåling rullende landevei 4 WD m/utskr. av kurver, måling av avgasser, ladetrykk, mottrykk og ellers alt LOG utstyr, arb inntil 1 time kr. 2.400,-
Time 2, 3, 4, osv. kr. 1.200,-
Timepris Motorbremsebenk, time 1 kr. 2.000,-

Time 2, 3, 4, osv 

Support data/innsprut/logfiler/fjernsupport via tlf/sms/email/data, inntil 0.5t
Deretter pr påbegynt 0.25t

kr. 1.000,-

kr. 1.000,-
kr.    500,-

LOG utstyr:
Inntil 10 stk trykksensorer til måling av vakum, ladetrykk, bensintrykk, mottrykk turbo, mottrykk eksos osv agassmåling, eksostemp måling, inntil 16 stk, motortemperatur målinger, for beregning av kjøling, intercoolermålinger for beregning av fløde og kjøling, Brake Spesific Fuel Consumption (BSFC), Brake Specific Air Consumption (BSAC), og mye, mye mer. Kun fantasien og lommeboken som setter begrensninger. :-)

 

Chiptrimming, Software tuning

Chiptrimming, software programmering, de fleste biler (Audi, BMW, VW, Ford, Volvo, osv)

Vi lager også spesialprogram til akkurat din bil, med ditt oppsett om du f. eks har byttet turbo, større dyser, annen intercooler etc. Da kommer tiden vi bruker i dynorom i tillegg til normalpris software. 

kr. 4.950,-

Fullprogrammering datasprut de fleste typer, timebasert arbeid på rullende landeveg eller motorbenk.

En typisk snill sugemotor fra 1 dag og oppover, trimmet turbo/kompressormotor fra 2 dager og oppover.

"Racemap" går hurtigere å programmere enn et skikkelig "gatemap". Disse går gjerne med minimalt av følere og sensorer, og motorene er ikke konstruert med tanke på lavfarts -og mellomfartsegenskaper, drivstofføkonomi og avgasser er gjerne heller ikke 1ste prioritet.

En trimmet motor som skal gå perfekt under alle forhold, og en skal utnytte de muligheter som ligger i et moderne datasprut, går det fryktelig mye tid å programmere. Husk på at bilfabrikkene gjerne bruker månedsvis på å lage et perfekt program til en standard motor.

Det kan fort gå mye ekstra tid om noe er feilkoblet, eller der er mekaniske feil på deler eller i motor. Tid som går til feilsøking, og rette opp slike feil blir gjort på timebasert arbeid og kommer i tillegg til programmeringsjobben.

Viktig: Alle endringer som blir gjort på et kjøretøy som er registrert med skilt er godkjenningpliktig. Eksempler på slike endringer: Senkesett, andre dimensjoner felger/dekk, trimming og endringer motor etc. Det er kun Biltilsynet som kan godkjenne slike endringer.

Alle priser eks mva.

Vi tar forbehold om feil i teksten. Prisene kan endres uten forvarsel.


Nyheter

Stilling som bilmekaniker besatt

Stilling som ny bilmekaniker er besatt.
Les mer

SSCC 2010 -

Fantastic results at SSCC!

Les mer

NRK med til USA

NRK har lenge planlagt en dokumentar om "Polly", og nå er også de med til USA for å følge oss mot nytt rekordforsøk!
Les mer

Profileringsartikler til salgs

Vi har nå fått inn profileringsartikler for salg i forbindelse med vår deltakelse i årets SSCC løp
Les mer

Videoopptak fra Papenburg 2009

Siste videoer fra opptak av tv-programmet Grip er lagt ut. Programmet blir sendt 15. januar på RTL
Les mer

Til Tyskland for verdensrekord

Polly og teamet drar til Papenburg banen for å slå verdensrekorden 412,28km/t

Les mer
Webdesign og publiseringsløsning av Argo Internett AS ©